e-commerce
fot. pexels.com

Sklepy online to obecnie coś bardzo popularnego, ale nie każdy sklep online jest stworzony w taki sposób, że robienie w nim zakupów jest przyjemnością. Dowiedz się jak usprawnić funkcjonowanie sklepu online, aby klienci z łatwością i przyjemnością robili w nim zakupy!

Zobacz też: https://www.citeam.pl/beacony-i-e-commerce/

Wczuj się w klienta

Tworząc projekt sklepu online może być czasem trudno usprawnić różne jego funkcjonalności i wizualne dodatki. Jako właściciele często patrzymy na projekt zbyt subiektywnie, a to uniemożliwia stworzenie platformy przyjaznej dla klienta – który bądź co bądź, w Twoim sklepie jest kluczowy, bo to właśnie on kupuje produkty w tym sklepie. Jeśli masz problem z oceną sklepu pod kątem takim, jak widzi to klient – masz dwa wyjścia. Spróbuj wczuć się w niego i poserfuj po sklepie tak, jak gdybyś nie był jego właścicielem. Jeśli ta metoda się nie sprawdzi – poproś kogoś innego o pomoc, najlepiej potencjalnego klienta. Ważne, aby był to ktoś, kto swobodnie powie Ci co warto dodać, a co wyrzucić ze sklepu, by był jeszcze bardziej funkcjonalny.

Co powinien mieć sklep online?

Wyżej opisane zadanie może wskazać Ci kwestie, na które odpowiedź znajdziesz poniżej. Prześledź każdą z nich i zastanów się czy Twój sklep online posiada te funkcjonalności czy nie. Jeśli nie – oczywiście pamiętaj, aby je dodać.

  • Portfolio produktów wraz z wyszukiwarką. Nie ma nic gorszego dla klienta, który wchodzi do sklepu i nie wie, co dany sklep oferuje i jakie ma produkty. Podobnie jest z wyszukiwarką wewnętrzną, gdy po wpisaniu konkretnej frazy wyniki są nieadekwatne.
  • Moduły pomocne w zakupach to must have. Mowa tutaj o sekcjach ,,ostatnio oglądane’’, ,,klienci wybierający produkt X wybrali również…’’, ,,bestseller’’, ,,ostatnio kupione’’. Te moduły ułatwiają dokonanie większych zakupów i są swego rodzaju nawigacją po sklepie.
  • Koszyk – koszyk w sklepie online wcale nie jest ostatnim elementem zakupów. Ostatnią fazą jest wykonanie przelewu. Jeśli prowadzisz sklep online pewnie dobrze wiesz, jakim problemem są porzucone koszyki. Pamiętaj więc, aby w sekcji koszyk zadbać o klienta tak, aby zakupu dokonał. Pomyśl o gratisach. Zastosuj też remarketing do osób, które porzuciły koszyki.

Przeczytaj też: http://www.bookbox.pl/marketing-restauracji-na-czym-powinien-polegac/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here