Połącz pozycjonowanie z UX

Myślenie o doświadczeniach użytkowników (UX) znacząco wpływa na efekty pozycjonowania stron internetowych. Wyszukiwarka Google, aby pozostać najchętniej wybieraną przez większość użytkowników, coraz bardziej kładzie nacisk na to, by wyniki wyszukiwania w pełni satysfakcjonowały odbiorców. Podczas gdy pozycjonowanie rozumiane bardziej technicznie generuje ruch w witrynie, to już jego połączenie z UX w formie SXO umożliwia przekształcenie tego ruchu w realnych, zaangażowanych użytkowników.

Jakie elementy UX wpływają na pozycjonowanie?

Elementy doświadczeń użytkowników (UX) istotnie oddziałują na pozycjonowanie strony internetowej i jej ostateczne miejsce w rezultatach wyszukiwarki. Na SEO serwisu wpływają między innymi takie kwestie jak:

  • Czas spędzony na stronie – im więcej czasu użytkownicy przebywają w witrynie, tym lepsza prawdopodobnie będzie jej pozycja w wynikach wyszukiwania. Czynnik ten sygnalizuje bowiem wyszukiwarkom, że treść jest wartościowa i ciekawa dla odbiorców.
  • Wskaźniki zaangażowania – wszelkie interakcje użytkowników, czyli kliknięcia, przewijanie witryny, zapisy do newslettera, można rozumieć jako wskaźniki zaangażowania. Wyszukiwarki mogą używać tych danych do oceny użyteczności strony.
  • Wskaźniki odrzuceń (ang. bounce rate) – niskie wskaźniki sugerują, że treść pozostaje zgodna z oczekiwaniami użytkowników.
  • Responsywność i szybkie ładowanie strony – Google weryfikuje i nagradza lepszą pozycją w wynikach wyszukiwania witryny, które osiągają wyższą prędkość ładowania w rezultatach mobilnego wyszukiwania.
  • Intuicyjna nawigacja w witrynie – wygodne poruszanie się po stronie jest możliwe dzięki jej dobrze zaplanowanej strukturze; takiej, która pozwala użytkownikom znaleźć niezbędne im informacje.
  • Jakość treści – algorytmy Google, podobnie jak użytkownicy, doceniają treści na stronie o wysokiej jakości, trafne, użyteczne i unikalne. Dobre teksty, w których poza nasyceniem frazami kluczowymi uwzględniono inne kwestie, takie jak na przykład odbiorca, format treści, korzyści oferty, stanowią element przemyślanej pod względem UX witryny.

Elementów UX wpływających na pozycjonowanie witryny jest oczywiście znacznie więcej. Na początku działań SXO warto jednak zadbać choćby o te wyżej wymienione. Już to przyniesie korzyści zarówno firmie, jak i użytkownikom witryny.

W jaki sposób UX wpływa na SEO?

W jaki sposób UX wpływa na SEO

Dlaczego warto poszerzyć perspektywę pozycjonowania strony o UX? W jaki dokładnie sposób elementy dobrego user experience oddziałują na SEO witryny i jej sukces w Google?

Pozytywne doświadczenia użytkownika (UX) mogą, po pierwsze, zwiększać czas spędzony w witrynie i w ten sposób „oznajmiać” wyszukiwarkom, że serwis jest wartościowy dla odbiorców.

Po drugie, pozycjonowanie z uwzględnieniem doświadczeń użytkowników poprawia nawigację na stronie. Użytkownicy chętniej odwiedzą witrynę ponownie, jeśli opuszczą ją z poczuciem szybkiego znalezienia potrzebnych informacji, bez marnotrawienia czasu. Im większy ruch, tym lepsza pozycja strony w wynikach wyszukiwania.

Satysfakcjonujące wrażenia użytkowników przekładają się oczywiście również na większą liczbę konwersji i sprzedaży produktów bądź usług. UX wspiera działania SEO w kwestii wzbudzenia zaangażowania potencjalnych klientów, chęci poznania przez nich marki, dokonania zakupów lub nawiązania współpracy.

Pozycjonowanie w połączeniu z UX to jedna z bardziej skutecznych dróg do tego, by zbudować zaufanie do swojej firmy, lojalność dużej liczby klientów oraz ich zaangażowanie.

Rosnące znaczenie UX w pozycjonowaniu odzwierciedlają czynniki rankingowe, takie jak Page Experience czy Core Web Vitals. Warto też wiedzieć, że na rozwój SXO wpłynęły aktualizacje algorytmów Google – RankBrain i BERT. Usprawniły one bowiem rozumienie zapytań przez roboty wyszukiwarki. Jeżeli więc chcesz, by Twoja strona internetowa nie tylko znalazła się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, lecz także zatrzymywała uwagę użytkowników i przeobrażała ich w lojalnych klientów, zainwestuj w SXO. W działaniach SEO chętnie wesprą Cię specjaliści ds. pozycjonowania w Lublinie z agencji IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here