Grafiki na FB

Facebook jest platformą, na której można prowadzić skuteczne działania marketingowe marki. Czyni się to łącząc atrakcyjne, angażujące posty z ciekawymi zdjęciami, grafikami czy wideo. Jeśli chodzi o wymiary zdjęć i grafik, to obowiązują pewne wytyczne, których warto się trzymać. Przedstawiamy, jakie są zalecane wymiary grafik na FB, a także przedstawiamy wskazówki, w jaki sposób komponować feed na swojej tablicy!

Facebook – jak tworzyć dobry content?

Facebook to platforma social media, która od lat jest ważnym narzędziem marketingowym. Swoje fanpage prowadzą międzynarodowe korporacje, organizacje, instytucje kulturalne, małe i średnie przedsiębiorstwa z różnych branż. To skuteczny sposób na zwiększanie rozpoznawalności i nawiązywanie trwałych relacji z Klientami. Ważne jest jednak, by dbać o content i dostarczać w social mediach atrakcyjne, wartościowe treści. Te powinny być interesujące, merytoryczne i zachęcające do podjęcia pożądanego działania przez odbiorców – na przykład skomentowania, polubienia, zaobserwowania, dołączenia do wydarzenia czy zakupu. Aby tak się działo, warto zadbać o kwestie wizualne oraz jakość treści. Jeśli potrzebujesz pomocy w tym zakresie, dobrym rozwiązaniem będzie Agencja Content Marketing, która pomoże Ci w prowadzeniu social mediów i tworzeniu dobrego contentu.

Wymiary grafik na Facebooku

Jak powinny wyglądać Twoje grafiki na FB? Przede wszystkim muszą być dopracowane we wszystkich aspektach, przykuwać wzrok i sprawiać, że odbiorca poświęci czas na zapoznanie się z grafiką, lekturę posta czy podjęcie określonego działania. Oto poszczególne rodzaje wraz z wymiarami i wytycznymi, co do ich tworzenia.

  • Zdjęcie profilowe – minimalny wymiar takiego obrazu to 400 × 400 px, choć zdecydowanie lepszym wyborem będzie 900 × 900 px. Warto też mieć na uwadze, że obraz jest wycinany do kształtu koła.
  • Zdjęcie w tle – minimalny dopuszczalny rozmiar to 400 × 150 pikseli, choć zalecane jest, by było to 851 × 315 px lub nawet 1200 × 628 px. Najlepszym rozwiązaniem będzie zdjęcie lub grafika w formacie .png lub ewentualnie .jpg.
  • Posty i zdjęcia na osi czasu – w przypadku postów na FB panuje duża dowolność. Minimalnym rozmiarem jest 600 × 315 px, choć bardziej wyrazisty obraz będzie, jeśli postawimy na wymiar 1200 × 630 px. Możesz również zdecydować się na zdjęcia i grafiki w formacie kwadratowym – 1080 × 1080.
  • Facebook Stories – są one wyświetlane na całym ekranie telefonu, przez co zalecany rozmiar to 1080 × 1920 px. Jeśli relacja zawiera tekst, nie należy umieszczać go na samej górze czy na samym dole – wówczas mogą zostać przysłonięte przyciskamy aplikacji.
  • Reklamy na Facebooku – tutaj wiele zależy od tego, w jakim miejscu będzie emitowana reklama. Grafiki w aktualnościach powinny mieć rozmiar: 600 × 600 px, w prawej kolumnie Facebooka: 254 x 133 px, w artykułach ekspresowych: 254 x 133 px, a w wynikach wyszukiwania 600 × 600 px.

Chcesz wiedzieć więcej? Interesują Cię inne informacje na ten temat? Sprawdź obowiązujące wymiary grafik na FB, a także zalecane rozdzielczości.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here