Czym jest gamifikacja?

Rozwój marketingu sprawia, że zaobserwować można nieustanne powstawanie nowych metod dotarcia do klienta, zaangażowania go i zbudowania trwałych relacji. Niektóre z nich okazują się nietrafione, inne, takie jak gamifikacja przebijają się swoją skutecznością i innowacyjnością oraz, co najważniejsze, zachwycają skutecznością, na której nam najbardziej zależy. Gamifikacja i grywalizacja są pojęciami zamiennymi i dotyczą wykorzystania metod z gier, by zapewnić firmie rozwój.

Gry wymuszają działanie, a gamifikacja zaangażowanie

Działanie gier skupia się przede wszystkim na stworzeniu silnej relacji między graczem, a światem przedstawionym. Granie w gry jasno pokazuje, jak dobrowolnie przyjmujemy określone zasady, by dotrzeć do celu. Jednym z najważniejszych elementów w grach jest wyzwanie, które motywuje gracza do pokonywania kolejnych leveli. Podobnie w przypadku prowadzenia firmy, do której promowania wybrano gramifikacje – klient musi wiedzieć, co może zyskać kupując produkt lub korzystając z usługi, a jego lojalność musi opierać się przede wszystkim na motywacji. Ta z kolei bierze się z odpowiednich działań, zachęcających do zaangażowania klienta.

Co daje gamifikacja i w jakich obszarach może być wykorzystana?

Gamifikacja odpowiedzialna jest za wzrost produktywności, zaangażowania, motywacji, a także zadowolenia i zainteresowania klientów. Dzięki zastosowaniu tej metody w firmie, możliwe jest wpłynięcie na doświadczanie klientów, a więc pierwsze wrażenie i opinia o marce, a następnie zaangażowanie ich na tyle, by poczuli silną więź z firmą.

Metoda wykorzystywania mechanizmów z gier może skutecznie wpłynąć na:

  • budowanie społeczności
  • udzielanie informacji zwrotnej
  • kształtowanie wartości firmowych
  • doskonalenie narzędzi komunikacyjnych
  • wzmacnianie pożądanych zachowań, a więc nie tylko nakłonienie do skorzystania z usługi lub zakupienia produktu, ale do wierności marce
  • podniesienie atrakcyjności strategii marketingowych
  • aktywizacja użytkowników internetu.

Jeżeli interesuje Cię grywalizacja lub inne zagadnienia z zakresu marketingu, sprawdź stronę adnext.pl!

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here