Samo uruchomienie sklepu internetowego to tylko połowa sukcesu. Kluczem do dużego zarobku jest bowiem jego promocja. Ta różni się jednak od promocji sklepu tradycyjnego, dlatego – jeżeli prowadzimy swój pierwszy sklep internetowy – musimy poznać te różnice. Jak więc wypromować sklep online?

Dziś podstawą reklamy internetowej jest content marketing.

Użytkownicy poszukują przydatnej treści, a sprzedawcy muszą (a przynajmniej powinni) ją im dostarczyć. Najlepiej założyć więc własnego bloga, pisać na nim (przydatne!) wpisy i kreować się na eksperta. W ten sposób szybko wykreujemy swój wizerunek, zachęcimy do siebie potencjalnych klientów i zyskamy ich zaufanie. Oczywiście content marketing może przybierać różne formy – nie musi to być wyłącznie blog, bo mogą to być także np. rzetelne wpisy na naszym medium społecznościowym. Tak naprawdę liczy się dobra treść.

Drugim ważnym krokiem jest optymalizacja i pozycjonowanie.

Jeśli chodzi o tę pierwszą, musimy mieć świadomość, że jeżeli użytkownik natrafi na jakiekolwiek problemy – czy to z ładowaniem się strony, czy to z koszykiem, czy wszelkie inne – od razu wyjdzie i pójdzie do konkurencji. Właśnie dlatego reklama sklepu internetowego musi obejmować optymalizację, tj. przyspieszenie ładowania się strony, poprawienie intuicyjności menu, zoptymalizowanie koszyka, optymalizację treści zarówno pod kątem wyszukiwarki, jak i pod kątem użytkownika itd. Z tymi działaniami w parze powinno iść pozycjonowanie, przy czym uwaga – jak wspomnieliśmy, dziś liczy się treść, dlatego nie można już opierać kampanii promocyjnej na tzw. preclach. O wiele lepiej jest wynająć profesjonalnego copywritera, który zadba o dobre teksty – przydatne, ciekawe, ładnie skomponowane.

Strategia w mediach społecznościowych – oto trzeci krok w działaniach marketingowych dla naszego sklepu. Po pierwsze i najważniejsze – jeżeli ktokolwiek cokolwiek nam skomentuje, musimy na to odpowiedzieć. Potencjalni klienci muszą widzieć, że nam na nich zależy. Po drugie – podobnie jak na blogu, tak i w mediach społecznościowych należy kreować swój ekspercki wizerunek. Relacja: sprzedawca-klient musi opierać się na zaufaniu, a klient nigdy nam nie zaufa, jeżeli nie będzie widział w nas prawdziwego profesjonalisty.

Na koniec wreszcie – kampanie sponsorowane. Są one oczywiście drogie, ale idealnie sprawdzają się np. podczas sprzedaży sezonowych. Mamy jakiś produkt związany z latem, jakiś produkt modny – wtedy najlepiej postawić właśnie na boksy w Google lub na kampanię sponsorowaną w social media.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *