Reklama kontra pandemia

Rok 2020 upłynął głównie pod znakiem pandemii. Związany z nią ogólnoświatowy kryzys wpłynął na wszystkie sfery naszego życia, nie wyłączając reklamy i marketingu. Nie chodzi tutaj tylko o fakt, że w spotach zaczęli pojawiać się ludzie w maseczkach, a wiele kampanii odnosiło się do pozostania w domu. Lockdown i wszystkie jego konsekwencje zaowocowały także zwiększeniem wydatków na internetowe kampanie reklamowe. Dla wielu przedsiębiorstw przeniesienie całej swojej działalności do sieci było jedyną drogą przetrwania.

Nie tylko większy budżet

Każde działanie marketingowe ma na celu uczynić markę bardziej rozpoznawalną, aby w rezultacie zwiększyć sprzedaż. W sytuacji ograniczonego dostępu do „żywego” klienta podczas zamknięcia gospodarki, którego widmo niestety nadal ciąży nad przedsiębiorcami, naturalną ścieżką jest bardziej agresywna kampania internetowa. Wiąże się to z przesunięciem wydatków właśnie na tą stronę marketingu.

Jeżeli firma zajmująca się do tej pory marketingiem Twojego biznesu nie jest przygotowana na zmiany, nie warto czekać, aż się do nowej sytuacji przystosuje kosztem Twoich obrotów. Jeśli chcesz znaleźć ludzi specjalizujących się w pozycjonowaniu stron internetowych, sprawdź ten link: https://efectownia.pl/o-nas/ Trudno liczyć na spektakularne obroty, jeżeli wprowadzając swój biznes do sieci, nie zagwarantujemy sobie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Na ostatnie strony propozycji nikt przecież nie zagląda.

Specjaliści przewidują ciągły wzrost wydatków na marketing cyfrowy. Oprócz pompowania dodatkowych środków warto zweryfikować skuteczność już działających kampanii i usunąć te, które nie generują oczekiwanego wzrostu ruchu. Daje to oszczędności tak ważne w sytuacji transformacji na rynku.

Nowe funkcje i nowa ścieżka

Pandemia wymusiła na nas wszystkich elastyczność i szybsze dostosowywanie się do nowej sytuacji. Nie omija to także marketingu. To jest czas na eksperymenty i próbowanie nowych funkcji. Dużo skuteczniejsze od trwających miesiącami pojedynczych reklam jest testowanie kilku kampanii PPC, po czym skupienie się na tych, które przynoszą wymiernie najlepszy efekt. Korzystanie z nowinek z pewnością wzbogaci także wizerunek firmy. Warto sprawdzić możliwości takich mediów jak Pinterest, Snapchat, Amazon czy Linkedln.

Zakupy przez Internet nie są niczym nowym, jednak ostatni rok przyniósł ogromne zmiany także tutaj. Ścieżka zakupowa potencjalnego klienta uległa przeobrażeniu. To także okazja do tego, aby swoje działania marketingowe odświeżyć. Najlepiej zastanowić się nad tym czego dzisiaj szuka Twój klient, w jaki sposób wchodzi w interakcje z Twoją firmą, kiedy i jak długo dokonuje wyboru. Zrozumienie potrzeb i umiejętność utożsamienia się z odbiorcą w aktualnej sytuacji jest kluczowe.

Jeszcze więcej scrollowania

Ograniczenia w przemieszczaniu się, odwołane koncerty, zamknięte restauracje… To tylko kilka powodów, dlaczego pandemia spowodowała, że w sieci spędzamy jeszcze więcej czasu. Reklamy w Internecie, zwłaszcza w wyszukiwarkach lub na portalach społecznościowych, mogą być strzałem w dziesiątkę, albo wręcz przeciwnie. Wszystko zależy od tego, czy podczas krótkiego czasu, w którym klient zauważa wyskakujące okienko, to co na nim zobaczy zainteresuje go lub zaangażuje emocjonalnie.

Facebook Ads to narzędzie, które w dobrych rękach może całkowicie zmienić przyszłość Twojej firmy. Jeśli nigdy nie korzystałeś z tego typu reklamy, zajrzyj tutaj: https://efectownia.pl/reklamy-platne-facebook-ads/ Opcja zaplanowania niewielkiego budżetu na początek jest bardzo kusząca, kiedy mamy do czynienia z czymś nowym. Zwłaszcza w czasach pandemii, która wymaga nie lada kreatywności od każdego przedsiębiorcy.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here