To nieunikniony fakt, że czasami projektanci gier mogą zostać poproszeni o trochę programowania.
Sprowadza się to głównie do początkujących projektantów, którzy bardzo często zmieniają swoje pozycje w zespołach, a wynika to z tego że zespoły projektantów gier są bardzo płynne to znaczy że jest duża rotacja pracowników.
Projektanci nierzadko wchodzą i programują, uwalniając programistów do innej pracy nad czymś bardziej skomplikowanym, tak jak nie jest niczym niezwykłym, że programiści konsultują się podczas procesu projektowania.
Jaki jest najlepszy język aby programowanie gier było jak najefektywniejsze.
Obecnie najlepsze języki programowania gier to:
C ++
Java
HTML5
CSS3
JavaScript
SQL
Istnieją dosłownie tysiące języków programowania (choć warto powiedzieć, że często używa się tylko bardzo niewielkiego podzbioru), więc skąd nowy projektant gier, który przyjdzie, może wiedzieć, od czego zacząć?
Nie jest kłamstwem, że istnieje tylko niewielki podzbiór powszechnie używanych języków, a języki używane w grach są jeszcze mniejszym podzbiorem.
Istnieją dwa główne rodzaje programowania, na których powinieneś się skupić, coś, co nazywa się programowaniem „systemowym” i programowaniem „w sieci”.
Oba są ważne, chociaż nieważne, co w końcu robicie, w głównej mierze i tak sprowadzą się do ciągłej nauki i prac rozwojowych.
Programowanie systemów
Programowanie systemów oznacza programowanie dla samodzielnej aplikacji, takiej jak gra wideo uruchomiona na komputerze.
Dwoma najczęściej używanymi językami do nauki programowania gier są C ++ i Java, chociaż popularne są również inne języki (np. C # dla Unity).
Innym rodzajem programowania, o którym można usłyszeć, są skrypty, ale zasadniczo sprowadza się to do programowania systemowego.
Programowanie sieciowe
Programowanie sieci Web jest wystarczające dla aplikacji uruchamianych przez przeglądarkę za pośrednictwem interfejsu sieciowego.
Języki internetowe działają zgodnie, aby stworzyć rodzaj doświadczenia, którego oczekują gracze (chociaż niektórzy programiści będą się specjalizować w jednym lub drugim).
Języki internetowe obejmują teraz:
HTML5
CSS3
JavaScript
SQL
Wraz z różnymi systemami zarządzania treścią.
C ++
C ++ jest językiem o stosunkowo wysokiej barierce wejścia (co oznacza, że ​​jest dość trudny do nauczenia się), ale nagroda jest większa, ponieważ pozwala na bardziej bezpośrednią kontrolę nad sprzętem i procesami graficznymi (coś bardzo ważnego w projektowaniu gier wideo).
Jest to język zorientowany obiektowo, co oznacza, że ​​wykorzystuje wewnętrzne struktury do lepszego zorganizowania kodu w bloki wielokrotnego użytku (klasy i obiekty).
Jest to zdecydowanie najczęściej używany język do pisania silników gier, a niektóre silniki (takie jak Unreal) akceptują tylko informacje napisane w C ++.
Jeśli wybierzesz tylko jeden język do nauki, to jest to c++, ponieważ większość innych języków obiektowych pochodzi z języka C ++ (więc ich nauka będzie łatwiejsza).
Java
Java działa na wszystkim, od drukarek i mikrofal do złożonych systemów gier wideo. Jest to bardzo dynamiczny język z wieloma aplikacjami, dzięki czemu wydaje się dobrym wyborem do nauki.
Java jest blisko spokrewniona z C ++, więc uczenie się dwóch języków obok siebie nie będzie trudne.
HTML5 i CSS3 są językami używanymi w sieci, aby odpowiednio wyświetlić strukturę strony i elementy wizualnego wyświetlania.
HTML5 to potężny język i w niektórych przypadkach może być użyty zamiast JavaScript.
JavaScript jest wykorzystywany do wykonywania czynności na stronie, na przykład do poruszania się po stronie.
SQL jest używany do pracy z bazami danych, dzięki czemu gracz może uzyskać dostęp do swojego konta i wykonywać inne czynności na serwerze.
Jeśli studio, w którym chcesz pracować, ma charakter skupiony na grze internetowej, warto odświeżyć wszystkie te języki, ale prawdopodobnie nie będziesz potrzebował bardzo głębokiej wiedzy o nich.
Wybór języka, którego chcesz się nauczyć, zależy w dużej mierze od tego, gdzie leży twoje zainteresowanie projektowaniem gier; oparte na Internecie lub na PC / konsoli.
Języki oparte na komputerach osobistych i konsolach będą zawierać języki obiektowe, a także prostsze języki skryptowe, podczas gdy tworzenie stron internetowych będzie koncentrować się wyłącznie na technologiach zbudowanych dla sieci.
Niemniej najlepszym sposobem aby pisać gry jest po prostu programowanie ponieważ najwięcej można się nauczyć poprzez praktykę istnieje powszechna opinia że dobrego programistę rozpoznaje się po tym ile linijek kodu już napisał.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here