Kiedy warto zainwestować w reklamę na Facebooku? Podpowiadamy

Reklama na Facebooku to jedno z popularniejszych narzędzi wykorzystywanych przez marketingowców. Pozwala na dotarcie do sporej grupy odbiorców i sprawia, że reklama przestaje być jednostronna. Facebook bowiem jest jednym z tych mediów, które pozwalają nam swobodnie komunikować się z potencjalnymi klientami.

Kto powinien wykorzystać social media?

Większość branż znajdujących się na rynku nie tylko może, ale powinna korzystać z mediów społecznościowych. Oczywiście należy działać zdroworozsądkowo i przemyśleć, czy nasza firma na pewno znajdzie klientów na tego typu portach oraz czy mamy coś ważnego do powiedzenia. Nic nie razi bardziej niż ledwo wypełniony profil, na którym pojawia się średnio jeden post miesięcznie. Jeśli jednak mamy jasno sformułowany plan działania i pomysł na profil zacznijmy działać.

Komunikaty płatne

Samo prowadzenie profilu to za mało. Obecnie bardzo ważna stała się także reklama na Facebooku. Tak naprawdę to od niej zależy czy i kto zobaczy nasze posty. Działania jedynie w oparciu o wyniki organiczne mogą okazać się nie wystarczające i szybko sprawić, że nasza motywacja do pracy spadnie. Na początek warto przeznaczać choć drobne kwoty na zdobycie nowych fanów. Budując sobie lojalną grupę odbiorców, mamy większe szanse na to że nasze posty w przyszłości trafią do większej grupy docelowej (na przykład dzięki udostępnianiu).

Kiedy warto w nią zainwestować

Reklama na Facebooku sprawdzi się w wielu przypadkach. Niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynamy swoją biznesową drogę, czy już dawno po niej kroczymy warto skorzystać z możliwości jakie dają nam media społecznościowe. Reklama będzie idealna dla firm, które budują swój wizerunek i próbują znaleźć nowych klientów, ale także dla przedsiębiorców będących na rynku od dawna i jedynie promujących swój nowy produkt. Warto ją wykorzystać także wtedy, gdy chcemy coś naszym klientom podarować. Taktykę tą często wykorzystują szkoleniowcy. W reklamie zawierają informację o darmowym e-booku lub szkoleniu online. Dzięki temu docierają do osób, które mogą być zainteresowane ich produktem a jednocześnie zapadają im w pamięć dzięki bezpłatnym prezentom. To świetny pomysł, jeśli zależy nam na tym by wyróżnić się na tle konkurencji  i zbudować silną grupę odbiorców.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here