Chyba każdy z nas korzysta z internetu i wie, jak on funkcjonuje. Dotyczy to również osób nieregularnie korzystających z sieci. Nawet, jeżeli korzystanie to można ograniczyć wyłącznie do poszukiwania różnorakich informacji w wyszukiwarce, kontaktów z dalekimi znajomymi poprzez portale społecznościowe, sprawdzania poczty mailowej czy bieżących doniesień ze świata. Natomiast przeciętny użytkownik tej globalnej sieci przynajmniej raz w życiu trafił na łamy czyjegoś bloga.

Mimo tak szerokiego zakresu użytkowania, stosunkowo niewiele osób może poszczycić się znajomością tematu pozycjonowania stron. Niewiele, chociaż wbrew pozorom wielu powinno wykorzystywać tę wiedzę w praktyce. Zwłaszcza jeżeli ktoś próbuje swoich sił w sieci m. in. poprzez właśnie tworzenie tekstów. Stosunkowo rzadko bowiem zdarza się, że blog po czasie jest rozpoznawalny, popularny oraz regularnie odwiedzany przez tłumy. Najczęściej wpisy autorów trafiają albo do lamusa, albo czyta je zaledwie niewielka grupka osób.

Dlaczego tak się dzieje?

Odpowiedzią na to właśnie pytanie jest wiedza z zakresu wcześniej wspomnianego przeze mnie pozycjonowania stron.
Co znaczy ten termin wie każdy – choć być może nie zdaje sobie z tego sprawy. Przekonujemy się o tym podczas poszukiwania interesującego nas zagadnienia w wyszukiwarce internetowej, kiedy to na naszym monitorze wyświetla się lista poszczególnych linków do automatycznie odnalezionych stron.

Są one wynikiem naszych poszukiwań, względnie dopasowanym do wpisanego w okno wyszukiwarki hasła. Jednakże co ważniejsze ich kolejność nie jest bez znaczenia. To efekt owego pozycjonowania sprawia, że na pierwszej stronie wyświetlają się takie, a nie inne linki. Wniosek, pozycjonowanie jest efektem szeregu działań podjętych wcześniej poprzez autora strony, który ma przede wszystkim jeden cel – osiągnąć jak najwyższą pozycję wyświetlania w wyszukiwarce internetowej.
Niestety konkurencja w niemalże każdej dziedzinie jest spora, co tylko utrudnia wzniesienie się na wyżyny. Co więcej, skoro niewiele osób zdaje sobie sprawę z powagi procesu SEO (tzw. pozycjonowanie), niewiele również jest w stanie samodzielnie podjąć tego typu czynności. Na szczęście zgodnie z prawami rynku tam gdzie jest popyt, istnieje również podaż. W odpowiedzi na zwiększającą się potrzebę, powstały także firmy zawodowo zajmujące się pozycjonowaniem. Możemy również skorzystać z usług osoby prywatnej.

Natomiast trzeba mieć świadomość, że podobnie jak każdy inny produkt, ta usługa również niesie za sobą pewne koszty. Zatem ile kosztuje pozycjonowanie? Ceny wahają się pomiędzy 20 zł a nawet 5000 zł. Ogromna rozbieżność wynika z efektów, które chcemy osiągnąć. Bowiem wysunąć naszą stronę na podium wyszukiwania możemy na dwa sposoby – bezpieczny i związany z karą w postaci nawet całkowitego usunięcia strony z wyników wyszukiwania. Większe opłaty zwykle przypisane są lepszej jakości pracy, a co za tym idzie najlepiej dwukrotnie zastanowić się, komu i ile chcemy zapłacić za tego rodzaju usługę.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *